The voice of challenge

Onder het motto ‘The voice of challenge’ vertrokken 24 tieners en 6 leiders naar het Duitse Birgelen voor het jaarlijkse tienerkamp (6-12 augustus) van het Aartsbisdom Utrecht. Hoofdleider pastoor Zweers: “Het was zeker een uitdaging! Het weer was niet al te best maar daardoor lieten de tieners zich niet uit het veld slaan.”

Op de eerste dag was er, na de Eucharistieviering, een sportdag met hindernisbaan. Vooral de worstelpartij op een zeil met zeep en yoghurt was daarbij een succes… De volgende dag was een wat regenachtige dag, een start voor de tweedaagse trektocht. Deze tocht voerde de deelnemers door het prachtige Nationale Park. Ondanks de belofte van pastoor Zweers was er helaas geen adder te zien.

Na een overnachting onder een zeiltje liepen de tieners verder om uiteindelijk in Wassenberg uit te komen. Halverwege was er nog een spannende afdaling van een steile helling.

Donderdag – opnieuw een regenachtige dag – was er een spel in het stadje Wassenberg en ging iedereen mountainbiken.

Voor velen was dit de eerste keer en bij snelle scherpe afdalingen was dit best spannend; iedereen zat uiteindelijk onder de modder. De volgende dag ging de groep klimmen, gelukkig was het toen droog. Na de afsluitende Mis in de parochiekerk stonden een barbecue en een bonte avond op het programma. Hoewel de volgende dag in het teken van het vertrek stond, werd er nog wel even gezwommen. Het moment van afscheid werd zo lang mogelijk gerekt: het einde van een geweldig kamp.