Er zijn een aantal vaste reisonderdelen:

• Wij vieren elke dag de H. Mis. We gaan met de deelnemers een projectkoor vormen dat tijdens alle vieringen zingt en begeleid wordt door deelnemers die een instrument bespelen.
  • We hebben regelmatig catechese en bespreken deze in de deelgroepen.
  • Iedere deelgroep heeft een eigen pastorale beroepskracht. Hierdoor kun je optimaal gebruik maken je geloof te verdiepen door groepsgesprekken of individuele gesprekken.
  • Er zal een avond van barmhartigheid worden ingepland waarin aanbidding van het Allerheiligste zal plaatsvinden en de mogelijkheid tot het ontvangen van het sacrament van boete en verzoening geboden wordt.

Reisprogramma

Dag 1: Maandag 24 juli 2023
Op maandagochtend vertrekken wij met de bus richting Parijs. In Parijs vieren wij de H. Mis, hebben een warme maaltijd en vrije tijd. In de avond stappen wij in de nachtbus op weg naar Lourdes.

Dag 2: Dinsdag 25 juli 2023
Wij komen vroeg aan in Lourdes en hebben de hele dag om deze bedevaartplaats te ontdekken, het verhaal van de H. Bernadette te leren kennen en met duizenden andere jongeren van over de wereld die ook op weg zijn naar de WJD te vieren en kennis te maken.

Dag 3: Woensdag 26 juli 2023
Na de overnachting in Lourdes en het ontbijt vieren wij in Lourdes de H. Mis en stappen weer in de bus op weg naar Burgos in Spanje. Voordat wij Burgos bereiken stappen wij uit de bus en lopen wij een deel van de Camino (Pelgrimsroute naar Santiago). Een onvergetelijke ervaring om op dit eeuwenoude pad te lopen en met elkaar te bidden en te spreken over ons geloof.

Dag 4: Donderdag 27 juli 2023
Na het ontbijt vertrekken wij voor de H. Mis, catechese en groepsgesprekken naar de kathedraal van Burgos. Aansluitend is er vrije tijd.

Dag 5: Vrijdag 28 juli 2023
Na het ontbijt rijden wij naar Guarda waar wij te gast zullen zijn voor de Days in the Diocese. Wij overnachten bij gastgezinnen, maken kennis met jongeren uit Portugal en ontmoeten daar ook weer jongeren van over de hele wereld die op weg zijn naar Lissabon.

Dag 5 – 8: Vrijdagavond 28 t/m maandag 31 juli 2023
Days in the diocese of Guarda

Dag 8: Maandag 31 juli 2023
Na het ontbijt nemen wij afscheid van de gastgezinnen en reizen wij naar Fatima. Daar hebben wij een dagprogramma. Na het diner vertrekken wij naar Lissabon. Daar ontmoeten wij alle Nederlandstalige pelgrims die in Lissabon zijn.

Dag 9 – 14: Dinsdag 1 t/m zondag 6 augustus 2023
WJD Lissabon!
In Lissabon vieren wij van dinsdag 1 augustus t/m zaterdag 5 augustus in het Nederlands de H. Mis. Hebben wij catechese en gesprekken over de catechese in je deelgroep. ’s-Middags zijn er allerlei activiteiten waar je aan deelt kunt nemen. Na de nacht op het veld vieren wij op zondagochtend met alle WJD-gangers de H. Mis waarin paus Franciscus de hoofdcelebrant is.

Dag 15: Maandag 7 augustus 2023
Op maandagochtend stappen wij in de bus om de terugreis te maken. Wij stoppen in Burgos voor de H. Mis en dineren en slapen daar.

Dag 16: Dinsdag 8 augustus 2023
Na het ontbijt vertrekken wij naar Bordeaux. Daar is er vrije tijd, vieren wij de H. Mis en dineren wij.

Dag 17: Woensdag 9 augustus 2023
Rond 9.00 uur zijn alle bussen weer terug in Nederland.