Gepubliceerd op: maandag 4 oktober 2021

Ben je al eens naar de WJD geweest? Mooi, dan weet je waar we het over hebben en kijk je er enorm naar uit. Nog nooit van gehoord? Het is een week waarin jongeren van over heel de wereld afreizen naar één stad (in 2023 is dat Lissabon, Portugal) om daar samen het geloof te vieren, elkaar te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken, het geloof te verdiepen en de paus te ontmoeten. Het is een ongelooflijk gaaf evenement, waar vele jongeren nog lang met warme herinneringen op terugkijken!

UPDATE OKTOBER 2021:
De datum voor deze WJD is bekend gemaakt: van 1 t/m 6 augustus 2023!

Bekijk hieronder ook de video ‘WYD Lisbon 2023: Are you ready?’

De WJD wil je echt niet missen, zeker nu het evenement eindelijk weer dichtbij huis plaatsvindt. Overal ter wereld organiseren bisdommen, parochies, kloostergemeenschappen en stichtingen reizen om hierbij te zijn. Ook vanuit Nederland verwachten we dat er één of meer (landelijke) reisinitiatieven komen. Kies een groep die bij je past, volg de voorbereidingsweekenden (voor de thuisblijvers wordt er weer een WJD@Home georganiseerd) en bereid je voor op deze onvergetelijke reis die je diep in je hart zal raken.

Om daar alvast een begin mee te maken, delen we hier het nieuwe logo en de officiële social media links. Enjoy!

“Op 16 oktober 2020 was het eindelijk zo ver, het nieuwe logo van de WJD werd onthuld,” aldus pastor Mauricio Meneses die er als eerste bij was op Facebook om het logo te delen. Hij was de laatste editie in Panama mee als begeleider en toen nog onze jongerenwerker. Ook hij is super enthousiast.

Het logo bestaat uit de twee vaste kernelementen van de Wereldjongerendagen sinds de allereerste editie: het pelgrimskruis en de H. Maagd Maria. Uitleg over het logo staat op de officiële website van de WJD 2023.

De voorbereidingen voor de Wereldjongerendagen in Lissabon zijn al volop in gang. Elke 23ste van de maand zal er een nieuwe ‘lancering’ zijn met meer informatie, activiteiten of initiatieven. Wil je alvast een idee krijgen van wat je te wachten staat? Kijk dan hier het promo filmpje:

Links:

• Officiële website: www.lisboa2023.org/en/
  • Officiële facebook: World Youth Day @worldyouthday
  • Officiële instagram: Lisboa2023_en (World youth Day #WYD #Lisboa2023) (Deze pagina is in meerdere talen beschikbaar: gewoon de taal die je wilt achter de underscore zetten.)