Gepubliceerd op: donderdag 30 april 2020

Zondag 3 mei is het Roepingenzondag. We hebben dan om 14.00 ‘s middags een jongerenprogramma via Zoom. Naast het jongerenplatform zal ook Caroline van der Wegen (26, zie foto hieronder) aanwezig zijn. Zij is een Nederlandse studente uit Weert. Zij is nu vier jaar in de VS waar ze voor NET MINISTRIES missionaris is geweest. Momenteel studeert zij Theologie in Ohio aan de Franciscan University of Steubenville. Zij heeft op deze weg heel duidelijk Gods stem gehoord én ernaar geluisterd.

Maar hoe doe je dat eigenlijk, je ‘roeping’ vinden? Hoe pak je zoiets aan? Is wat God van mij wil, ook wat ik wil? Durf ik op God te vertrouwen? Zit ik op de goede weg? Het op weg zijn naar je roeping kan veel vragen oproepen. Daar willen we graag met elkaar over praten. Het kan soms heel fijn zijn om te horen hoe anderen met die vragen omgaan. Want je bent echt niet de enige die ermee worstelt!

Het thema van dit jaar voor Roepingenzondag is ‘Je komt als geroepen’. In aanloop naar en speciaal op deze dag bidden we namelijk voor nieuwe roepingen tot het religieuze leven, het priesterschap en het diaconaat. Dat hebben wij als Kerk namelijk hard nodig! De priesterstudenten van het Ariënsinstituut hebben filmpjes opgenomen waarin ze vertellen over hun roeping. Deze kan je terug kijken op Facebook @ariensinstituut.

Het is belangrijk om te zien dat deze roepingen er ook zijn, het kan je inspireren. Maar wat de Kerk en de samenleving óók nodig hebben, zijn gepassioneerde leken zoals jij en ik. Mensen zoals jij die vanuit het geloof hun liefde delen in het werk, in hun hobby of als vrijwilliger bij diverse activiteiten. Dan wordt alles wat je doet namelijk Gods werk. Als jij op de plek bent waar God jou gewild heeft, zal Hij tegen je zeggen: Je komt als geroepen, hier heb Ik jou nodig!

Dus, wil je hier over meepraten? Je bent van harte welkom in onze Zoom meeting! Geef je bij mij op via jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl of via whatsapp. Ik stuur je zondag dan de link om deel te nemen aan Zoom.

Groetjes,
Sarah

Bekijk hieronder het getuigenis van Caroline: