Gepubliceerd op: woensdag 4 maart 2020

– For English see below –

Altijd al eens de gezelligheid van de Wereld Jongeren Dagen mee willen maken? Of al 1000 keer mee geweest en graag nog een keer de sfeer beleven? Dat kan!

De heilige paus Johannes Paulus II heeft Palmzondag aangewezen als Wereldjongerendag. Elk jaar viert het jongerenplatform van Jong Aartsbisdom dit in een andere geloofsgemeenschap in het bisdom. Jongerenwerker Sarah Mijhad: “Dit jaar zal het een echte WERELD-jongeren-dag-in-het-klein zijn, omdat we het samen vieren met de internationale katholieke gemeenschap van de Zalige Titus Brandsma parochie te Wageningen, de International Catholic Community (ICC, www.iccwageningen.nl).

Wat kun je verwachten?
Een prachtige internationale palmzondagviering met kardinaal Eijk en het internationale én Afrikaanse koor van de ICC; gezellig samen zijn en elkaar leren kennen; zang en dans van het Afrikaanse koor, een spannende activiteit in de middag en tot slot samen eten om het WJD gevoel echt te ervaren!

• Zondag 5 april 2020
  • Begint om 12.30 uur met de Heilige Mis en eindigt rond 19.00 uur na de maaltijd.
  • Adres kerk: Johannes de Doperkerk Bergstraat 17 Wageningen.
  • Adres rest van de dag: Thuis Wageningen Stationsstraat 32.
  • Vrijwillige bijdrage van €5,-
  • Deze dag is bedoeld voor jongeren van 16- 35 jaar.
  • Geïnteresseerden zijn welkom bij de lezing van Kardinaal Eijk.

Aanmelden: vóór 28 maart via jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl

World Youth Day with Jong Aartsbisdom of Utrecht in cooperation with ICC Wageningen

His Holiness Pope John Paul II has designated Palm Sunday as a World Youth Day. The diocesan youth platform celebrates it every year at different communities in our Archdiocese Utrecht. This year however, will be a real World Youth Day on small scale since we will be celebrating with the International Catholic Community at Wageningen.

The purpose of the day is to celebrate an international Eucharistic Mass with His Eminence Cardinal Eijk, we will meet each other and learn from each other’s cultures and ways of living our faith. So invite everybody you know from University, friends and family, Catholic or non-Catholic a-like.

The program will be as follows:
12.30 Holy Mass | 14.00 Coffee | 15.00 Lecture Cardinal Eijk | 16.00 Entertainment | 17.30 International Dinner | 19.00 End of Program

Location Church: Johannes de Doper Kerk, Bergstraat 17, 6701 AB, Wageningen.
Location Program: Thuis Wageningen, Stationsstraat 32, 6701 AM Wageningen.

Date: 5th of April 2020
For whom: young people around 16 – 35 years old
Voluntary contribution: €5,-

Sign up before 28th of March to youth worker Sarah Mijhad at jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl