Gepubliceerd op: zaterdag 4 april 2020

Hoi! Wat leuk dat je op onze website komt kijken. Hier leggen we je uit welke activiteiten we hebben voor Palmzondag. We hebben het verdeeld in Jongeren – Tieners – Kinderen – Ouders. Maar als je denkt, dat wil ik ook maken, dan mag dat best hoor! We hopen door deze activiteiten toch met jullie Palmzondag en de Goede Week te kunnen vieren. Kom je er even niet uit? Dan mag je altijd een mailtje sturen naar: jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl en dan helpen we je graag. Veel plezier!

English: Watch the lecture of the Cardinal (YouTube video below). In the final minute Youth Worker Sarah tells you what our program is all about!

Jongeren:

• Lezing Kardinaal Eijk in het Engels over de Eucharistie.
    (video hieronder met ENG/NL ondertiteling). Het originele thema van deze dag is een Wereldjongerendag samen met de internationale studenten van Wageningen. Daarom is deze lezing in het Engels. Misschien denk je, pfff, wat duurt het lang! Maar we kunnen je verzekeren, het is echt de moeite waard om te kijken.
    Toch even geen tijd? Skip door naar de laatste minuut van het filmpje, daar geven we nog een paar mededelingen over de rest van het programma.
  • Een ‘fun activity’, een opdracht voor jullie om uit te voeren: Wij willen graag van jou weten hoe jij je gebaar van medeleven aan je naaste laat zien!
    Dit mag je maken in de vorm van een vlog, een foto, een presentatie, een knutselwerk… bedenk het maar! Laat je creativiteit helemaal gaan! En uiteraard zijn we heel benieuwd wat jullie hebben gemaakt dus als je wilt, mag je dit sturen naar jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl of naar onze social media.
  • Daarnaast hebben we nog een quiz voor jullie bedacht met grappige en serieuze vragen over o.a. Pasen en de Kerk. Deze komt in onze live story op instagram te staan en voor de insta-loze volgers van ons, ook hieronder op de website! (Stuur een mailtje naar jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl als je de antwoorden wilt ontvangen…)

Kinderen:

Voor de kinderen hebben we ook iets bedacht! Normaal zouden jullie namelijk in de kerk een optocht lopen met je mooie Palmpasenstok. Dat gaan we nog steeds doen, alleen dan thuis!
We willen jullie vragen of je de allermooiste Palmpasenstok kunt maken en daarmee een #selfie wilt maken!
Als je liever niet zelf op de foto wilt staan, mag dat natuurlijk ook. Als je ouders toestemming geven, willen we deze foto’s graag delen op social media. Zo niet, dan liever alleen een foto van de stok. Met deze #selfie kun je ook nog eens iets heel tofs winnen! Wie namelijk de mooiste Palmpasenstok maakt, krijgt € 100,- korting op de inschrijving voor het kinderkamp! De winnaars op de tweede en derde plaats krijgen beiden € 50,- korting (als je niet naar het kinderkamp gaat, mag je nog steeds meedoen hoor!). Mailen naar jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl. Kijk in het lijstje met links onderaan deze pagina voor instructies hoe je een Palmpasenstok kunt maken.

Tieners:

Er zijn ook prijzen voor de tieners die mee willen naar het tienerkamp. De beste inzendingen kunnen ook hier € 100,- en twee keer € 50,- winnen. Hoe? Zo!
Maak een toneelstukje over (een deel) van het Evangelie van palmzondag
Of maak een stripverhaal
Of schrijf je eigen liedje over Palmpasen, Jezus of de Goede Week
Welke creatieve vorm je ook kiest, beantwoord deze twee vragen voor jezelf:
– Waar op de route van Jezus in Jeruzalem zou jij willen staan?
– Wat zou je tegen Hem willen zeggen?
Zet erbij of we het mogen delen op social media en stuur het naar jongerenpastoraat@aartsbisdom.nl (als je niet naar het tienerkamp gaat, mag je nog steeds meedoen hoor!)

Ouders:

Er zijn meerdere initiatieven uit parochies om als ouders de Goede Week te beleven nu we thuis zitten. Hieronder staan links naar ideeën die we graag met u willen delen.
We wensen u een gezegende Goede Week toe en alvast een Zalig Pasen!