Gepubliceerd op: woensdag 18 september 2019

Jongeren koken sterren van de hemel in Renkum

Het jongerenplatform van het Aartsbisdom Utrecht organiseerde zondag 15 september weer de jaarlijkse openingsviering – dit keer in Renkum (parochie Z. Titus Brandsma). Jongerenplatform JA kijkt enthousiast terug op de bijeenkomst:

“Op een prachtige nazomerse dag komen we met z’n allen aan in Renkum, Mariabedevaartplaats van boven de rivieren. Na een uitgebreid welkom met lunch op het terras van de pastorie, gaan we de kerk binnen om van Frank (lid van het jongerenplatform) te horen over Maria van Renkum.

Kort gezegd: Het is een 13de eeuws houten beeld dat nogal veel gewisseld heeft van eigenaar, ook een keer wit is geverfd (want van historische waarde was nog geen benul), gerestaureerd en op wonderlijke wijze weer terug is gekomen bij de parochie.

Daarna hebben we in het speciaal aangelegde ‘Rozenkranspark Rosarium Mariae’ een rozenhoedje gebeden. Iedereen kreeg een rozenkrans en A4 met uitleg om mee naar huis te nemen. Het was een heel mooi moment om zo met elkaar te bidden. Al was het ook wel oppassen: want er vielen best grote eikeltjes uit de bomen! Onze gebeden zijn verhoord, er viel er geen één op ons hoofd!

Daarna kon het harde werken beginnen: de dames van Europrof Horeca Opleidingen hadden de keuken alvast voorbereid voor de kookworkshop. We hebben een vier sterren waardig 3-gangen diner gekookt met zijn allen. Sommige jongeren hadden nog nooit een ei gebakken, dus wat ze zondag op tafel hebben gezet was een enorme prestatie. Ze hebben hun grenzen verlegd en nieuwe technieken geleerd. En ook niet onbelangrijk: het was heerlijk!
Vicaris Pauw (jeugd en jongeren) complimenteerde de groep dat hij nog nooit zo heerlijk had gegeten bij een Jong Aartsbisdom activiteit (normaal eten we thuisbezorgd…).

Na een pittige afwas hebben wij de Heer dank gezegd voor deze mooie dag tijdens de Heilige Mis. We waren misschien met een klein clubje, maar het was REUZE gezellig! Wil je dit ook een keer meemaken? Kom dan naar de volgende jongerenactiviteit van Jong Aartsbisdom. Groetjes, het jongerenplatform JA”

Alle boodschappen die over waren van de activiteit zijn weggegeven aan mensen die het niet zo breed hebben. Een deel is naar de wasstraat in Arnhem gebracht (zie foto): een ontmoetingsplek voor mensen die een praatje willen maken/hun was willen laten doen. De rest van de boodschappen is naar een groot gezin gegaan. Jongerenplatform JA: “Met dank aan Jacqueline Kolfschoten!”